Hiss/Diss

Det var fett länge sen jag gjorde någon sån här lista typ, så har gjort en nu. Hände ändå inget speciellt i skolan, så tar det snabbt bara. Jag suger på brännboll, jag fick tillbaka ett prov, mina mysbyxor blir helt okej på slöjden.. xD



* April - Seriöst, så fort man bara hör ordet april känns det som vår. Snön smälter, man kan ta bort vinterjackan (vet att jag själv inte gjort det än..) och alla blir på sånt bar vårhumör typ. Och sen får man inte glömma att påsken ju oftast är i april oxå, haha! ^^

* Tygskor - Jag tror att nästan alla har ett par tygskor av nån sort såhär på våren. Jag älskar verkligen mina. Har ett par svarta och ett ar rosa.  Det är lagom varmt, skitsnyggt och lätt at gå i. Stoooor hiss! <3

* Färgglatt nagellack - För oss som inte har så fina naglar, är det verkligen perfekt med tex rosa eller blå nagellack. Det blir lagom snyggt och roligt, och är ju så mycket enklare att fixa än att gör sån där fransk manikyr eller vad det heter. xD




* Dåliga hårdagar - Asså usch, hela dagen är förstörd om man är missnöjd med tex hur håret ser ut på morgonen. Det förstör ju typ ens självförtroende hela dagen! Dålig hårdag, dåligt humör. Dessutom skulle det se helt konstigt ut om jag kom med en mössa nertryckt på huvudet en dag, pga att mitt hår ser hemskt ut. Men på killar, och vissa tjejer, ser det ju självklart snyggt ut! xD

* Att vara ensam hemma - Inte för att jag är rädd för inbrottstjuvar eller så, men det är så himla tråkigt att vara hemma själv. Man kan lixom inte snacka eller skratta med någon. Dessutom är det helt tyst, förutom alla konstiga småljud och pipet i öronen, hahah... -.-

* När fel rykten sprids ut - Detta händer väl egentligen hela tiden, men det är inte mindre jobbigt för det. Egentligen borde man hålla alla hemligheter för sig själv, men av nån anledning säger man alltid till sina kompisar ändå. Och bara några dagar senare hör man någon random stå och viska om det. Inte kul, speciellt inte om det handla rom något pinsamt eller taskigt... :S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0