Sverige igen!

Tjeena!

Jag kom hem för nån timme sen, och tänkte nu skriva kort om vad jag gjorde i Finland. Till Finland åker man ju inte på badsemester precis.. ;)

Jo, jag skrev väl förut att pappas släkt kommer från Finland?
Vi var alltså där för att titta på husen där framor, farfar och pappa växte upp. På landet, i södra Finland. Känns helt sjukt, pappa känns helt svenska för mig! Och jag kännermig svensk, men är ju inte bara det precis..
Farmor och farfar åkte hem samma kväll, efter att vi fikat hos lite olika släktingar. Men jag, pappa och fanny fortsatte två dagar till. Vi tog oss nämligen hem via småfärjor i den finska och ålänska skärgården. Mysigt faktiskt, badade lite och bodde i en gullig liten stuga. Men massa mygg var det, usch.. "/

Imorse gick vi upp kl 6 (!!) för att se om vi kom med en färja som egentligen var fullbokad, och som tur var kom vi med ändå! Vi hade inte bokat nåt på hela resan, det skulle vara grejen, helt oplanerat typ.

Så vi kom iaf hem nu. Nu när det väl bara att ladda för skolan som börjar i övermorgon! Hm, sommarlovet har varit för kort.. Men lite längtar jag till skolan ändå, bara jag?
Puss!


Jag på en brygga, i väntan på en färja..


Älskar dig syster! <3


En stuga vi sov i inatt.. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0