Visby Cupen

Heeeeeeej!
Nu är jag hemma efter en sjukt bra helg på Gotland!
Tänkte berätta lite om det nu då... ;)

I fredags åkte vi till salem för att samlas och så. På vägen dit fick jag reda på att jag inte skulle köra flickis, utan sträkt salto! Det var tydligen tillåtet, typiskt Benny att kolla allt i sista sekunden... Menmen. Vi åkte till bådet i Nynäshamn och tog sen färjan över till Gotland. Satt med Lovisa, Emma och Elin på ditvägen. Kollade på Mamma Mia fast utan ljud, haha.
Sen kom vi fram, gick till hotellet som låg precis vid hamnen. Jag och Elin delade på ett litet rum, och när vi kom in dit låg massa döda myggor i min säng, uuuusch! men vi typ skakade ur allt och så. Sen tog vi det lungt och kollade på tv fram till middagen. Då gick hela gänget till en resturang inne i Visby och åt. Tog lite tid att få maten men gott var det!
Sen på kvällen satt en del av tjejerna inne på vårt rum och snackade.. Vi ringde Malins pojkvän också, haha han verkar kul. Men sen la vi oss, för Benny tingde och sa att vi lät för mycket, hehe..

På lördagen gick B-klassen upp tidigt, men C-klassen sov lite längre. Vi åt frukostbufé och gick sen mot hallen. På förmiddagen var det då B som tävlade och vi hejjade på våra såklart! Tyvär ingen medlaj för dom men jaja.
Sen på kvällen var det våran tur. Vi började på tumbling vilket gick bra! körde ju bara sträkta salton då, ville koncentrera mig på den. Och det lyckades rätt bra!
Sen var det hopp. Pikvolten gick bra, men sen var det sträckvolt. Och jag failade!! Stod först och allt.. Men aa, vad ska man göra? Jag fick lite överrotation och tog i med handen och knäet. Missnöjd typ!? Sen överslag som gick bra!
Sist var det fristående. Jag lyckades med allt, men det vart två små missar av andra. Synd, men bra gick det ändå tycker jag!

Okej, sen var det då prisutdelning. Eller först handståendetävling, då självklart söta My vann! Hon har aldrig förlorat en enda tävling i det, duktig hon är eller hur? Men sen var det iaf dags för resultaten. Domm började ropa ut i tumbling, och ingen medalj för oss. Skit. Sen var det hopp. Hade absolut inga förväntningar eftersom jag ramla. Så gud var förvånad jag blev när dom sa att vi fick brons! Yeeeey..! Gud så glad jag blev.
Fristående blev det inte heller medalj i förresten.

När allt var slut gick vi mot hotellet igen. Snackade, tittade på filmerna och sen vill jag sova så skickade ut alla ur rummet.. Så snäll jag är.

Idag gick vi upp vid 6 för båten gick 8. Och självklart var det vissa som försov sig, men vi han med båten iaf. Nu satt jag med Ebba efter att ha bytt runt lite, men satt inte där så mycket. Gick runt rätt mycket och så.
Från båten skjutsaddes jag hem hit.

Nu ska jag typ sova. Nej men ta det lugnt, man är ju lite trött.. Sen ska jag kanske, kanske gå på en typ dans grej eftersom vi inte han nån träning idag.
Kisses!

PS. Videor  och foton från tävlingen samt alla resultat kommer upp senare!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0