RM1 i Göteborg

Antar att ingen har missat att jag var nere i Göteborg i helgen och tävlade? Tävlade då i RM steg 1, andra året för min del. Det var totalt 82 lag tror jag, vissa lag var jättebra och vissa var.. inte bra alls haha.

Fredag:
Vi tog tåget från Södertälje vid 4 någonting. Jag, Michaela, Malin M och Lovisa satt typ värsta mobbade i en annan vagn haha. Men sen bytte vi tåg också, då blev det bättre platsen så vi fyra spelade kort och pratade om saker vi kanske inte borde ha pratat om på ett öppet tåg haha.
Sen när vi kom fram så åt vi sen middag, sittandes på golvet inne på BurgerKing. Sen tog vi bussen till hotellet, där jag och Mickis delade rum. Vi somna typ direkt, väldigt trötta..

Lördag:
Vaknade åt rätt god hotellfrukost, bytte om och åkte till hallen. Åkte fel med bussen så det blev nån konstig omväg, men kom fram till slut. Hallen var jättekonstig, det var liksom tumbling och fristående i en hall, och så hopp i en annan.. Och så var det massa sura och otrevliga funkonärer. Men i alla fall. Vi tittade lite på de tidigare poolerna, fanns som sagt både bra och dåliga lag. Sen körde vi också. Först ut var vi med fristående, som enligt oss gick jättebra! Dock fick vi låga poäng av någon anledning?! Tumblinget gick väl sådär. En sprang förbi eftersom hon skadade sig, och så var dte lite andra missar. Inget man kunde görta något åt sådär efteråt, men ändå så blev vi rätt sura vissa av oss av några anledningar. Sen var det hopp vilket gick sådär det med. Min sträkta blev dålig, och Elin skadade sig. Tur att det var sista varvet i alla fall!
Sen åt vi middag på donken och så tillbaka till hotellet.

Den kvällen var bäst. vet inte hur vi kom på det, men jag och Michaela tog våra halsdukar och klädde ut oss till typ ninjor, muslimer och jagf vet inte vad.. Drog med dom andra på det, och alla vi gick ut så. Gick in på Statiol och tjejen i kassan skrattade åt oss. Kontigt, haha! Tog massa foton med Mickis kamera, lägger ut dom så fort jag fått dom! Sen spelade vi kort resten av kvällen, käkade godis och skrattade. Michaelas fotfobi, Elin och Logges garv.. Haha det gick inte att sluta skratta!

Söndag:
Gick upp och duschade, tog slut på varmvattnet.. Hehe oops! Sen åkte vi till hallen och tittade lite grann, innan det blev kaos och vi åkte till Nordstan istället. Gick runt där med Michaela, först fick vi bara var apå centralen vilket var jättekul. Eller inte. CD-butiker och apotek, wow! Nej men hann titta i ngra roligt butiker i alla fall, och tog desutom en fika.
Sen tog vi tåget vif halv 5 tror jag. Satt med Mickis, Carro och Elin, och resan blev riktigt rolig sen! Skrattade som jag vet inte vad.. Krigade med kameror, händerna, sköt en toffs i huvudet på en främmande kille, dansade och käkade godis. Roligt!
Var hemma vig halv 9 ungefär, och då var jag så sjukt trött. Så blggade inte! ;)


Snacka om lååååång text, ledsen för det! Men inte lätt att sammanfatta en sådan helg kort.. Så läs om ni är intresserade, annars får ni väl strunta i det! ;)


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Låter som en rolig helg ! :D



Om jag inte missade det så undrar jag : vilken plats kom ni :)?

2011-04-05 | 22:28:50
URL: http://minibeckas.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0