Dag 3 - Min favoritårstid

Min favoritårstid är, precis som eran gissar jag, sommaren!
Jag föredrar helt klart at kunna vara ute utan att behöva frysa, att kunna bada, att kunna använda tumma sommarkläder, att känna hur solen bränner och att då vara brun och snygg.. Nej men sommaren är allmänt härlig bara! Och den är nu som man saknar det som mest..
Men, jag vill inte ha sommar året om. Då skulle det inte vara samma sak, det skulle inte vara någonting man längtade efter på samma sätt. Det finns faktiskt positiva saker med hösten, vintern och våren med. Tänk bara att inte kunna åka skidor, inte kunna använda mysiga koftor, och att fira julafton utan att snön faller utanför fönstret?
Nej jag tycker all årstider förtjänar att finnas till. Fast sommaren hade ju fått vara lite längre.. Eller mycket längre.


Jag <3 Sommaren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0