Dag 7 - Om jag vann 1 miljon

Jag tror knappast jag är ensam om att vilja vinna en miljon konor, eller hur?

Men vad skulle jag egentligen göra med pengarna.. Om jag vann dom själv, asså inte mamma eller pappa typ, så hade jag köpt saker jag ville ha, typ tekniska grejer och massa massa kläder osv! Själklart skulle jag spara en stor del, så man kan göra saker för pengarna när man är lite äldra också. Och så skulle jag dra utomlands någonstans! Kanske bjuda med vännerna? Hade varit sååå skönt just nu känner jag!
Jag skulle också vilja donera lite av pengarna till någon organisation. Det är något jag verkligen vill eftersom det är så viktigt, men tyvätt har det aldrig blivit av? Har liksom inte tillreäcligt med egna pengar för att ge bort allt.

Hur mycket är egentligen en miljon? Eller alltså, jag vet ju hur mycket det är.. Men hur långt räcker det? Hur länge kan man leva på den miljonen? Hm..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0