Vanlig tisdag

Hejhej alla!
Idag är det alltså tisdag, inget speciellt med det. Skolan var typ normal, med bla övningar inför nationella proven. Är lite nervös, men det ska man väl vara, eller?
Snackade även med en musiklärare om nästa vecka, då vi ska fortsätta med en greje vi påbörjade innan lovet. Ni kommer få veta allt sen när det är klart! Spännande?

Nu ska jag plugga lite, och fortsätta att kolla gymnasium. Alla gymnasium har ju både plus och minus, jag ändrar mig varje vecka. Juste nu är jag lite inne på Viktor Rydbergs Odenplan, tack vara tips från läsare! Är det andra som vet något om skolan? Tacksam för alla tips och förslag!


  
Vart ska man gå? Hjälp mig, vil höra både för och nackdelar! ;)

Kommentarer
Postat av: - nanna

har ingen aning om vad jag ska välja :( vilken linje ska du välja? :)



saknar dig! <3

2011-01-18 | 16:38:45
URL: http://nnanna.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Sv: Haha, vad kul! :) Det är en bra skola, men den är ganska tuff. Mycket plugg och höga intagningspoäng (lägsta till natur när jag sökte var liksom 320).... Men tycker verkligen du ska söka! Det är bra lärare (gillar inte alla, men så är det ju alltid) men alla är i alla fall kunniga och duktiga på det dom gör. En lärare kommer till och med från Harvard i USA. Ganska högt tempo, men man blir bra förberedd för universitetet eftersom vi gör projekt varje år, inte bara det alla gör i trean alltså, och det är som att skriva en C-uppsats ungefär. Så dra dit på öppet hus och se vad tycker! :)

2011-01-18 | 16:47:22
URL: http://mzetterstrom.blogg.se/
Postat av: johanna

Ja, värmdö är ju väldigt stort. Kom på ett plus med Klara Södra, en myyycket myyycket trevlig, rolig och gullig rektor finns där ;) Och många "intresseklubbar!"

Ja precis, natur finns ju bara på Odenplan (och djursholm då... :P)

Det var så lite!

2011-01-18 | 17:22:14
URL: http://johannalive.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Sv: Det beror på vad du vill gå för linje :) För natur räcker det kanske inte, jag hade 310 och kom in på ekonomin. Tror lägsta där ligger runt 290-300 och sen finns det fler 93:or än 95:or (fråga inte hur jag vet det haha) så då höjs ju alltid snittet lite till. Så det är nog lättare att komma in nu när du söker, eftersom ni är färre rent statistiskt => inte lika många som söker => fler kommer in rent procentuellt sett.

2011-01-18 | 18:56:50
URL: http://mzetterstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0