Kaostävling, nån som orkar läsa?

Kan beskriva dagens tävling med ett ord. Kaos.

Haha, ska försöka sammanfatta. Först och främst så har vi två skadade, en sjuk samt att 4 personer inte tränat på en vecka. Bara det liksom.
Förträningen gick inte direkt bra. De blev flera tårar efteråt.. Och sen var det dags att tävla. Först ut för oss var tumbling. Och efter förträningen, fick jag veta att jag skulle göra dubbelflickis. Två som skulle göra det hade inte gjort på förträningen, men ena sa at hon skulle köra, inte den andra. Så jag hoppade in. Men grejen är att jaf inte kört dubbel sen förra vårterminen. Då kan ni fatta at den blev fail? Den sista flickisen likade nog mer en bakåtkullerbytta. Inte för att jag förväntat mig en supersnygg, men snälla lite bättre hade den väl kunnar bli? Och förutom min totala fail så var det fler missar. Poängen bliv typ 12.5/20. Lyckat..

Sen var det fristående. Vilket gick okej, tills jag gjorde fel i en obligatorisk övning. Stod på fel ben i en kombinationsbalans, så var tvungen att gå ner och byta! Inte bra. Efter hela tävlingen snackade jag Benny och Michaela med en av friståendedomarna, och han sa at vi fått massa minus pga att vi inte hade ett godkänt friståendeprogram enligt de nya reglerna. Totalt typ 13/20 poäng.

Sist ut var vi på hopp, vilket också var det bästa! Inga direkta fel, i alla fall inte av oss gymnaster. Däremot fick vi avdrag pga en annan sak, att en ledare inte stod rätt. Jaja.. Poängen blev 16.35/20.

Totalt kom vi 11/13. Misslyckad dag alltså. Trots det är jag inte ledsen nu? Rätt bra ändå att inte vara så tävlingsinriktat i sånna här sammanhang. Men har ju faktiskt lite saker att skylla på också, har legat dör i en soffa de två senaste dagarna. Skulle först inte vara med alls, sen skulle jag vara med på bara fristående. Och sen blev det hopp också. Och tumbling.

För er som inte orka läsa texten. Vi faila på tävlingen och kom 11/13. Jag gjorde de största felen, men var inte bara jag.. Pinsammt i alla fall. Men som sagt, detta var bara uppvärmning inför Riksmästerskapen! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0